In mijn opinie houdt je rijden met een modelbaan leuk als je een beetje periodevast bent en iets van een dienstregeling probeert na te spelen. Bovendien biedt een eindtation met kerende treinen sowieso al meer spelmogelijkheden omdat rondjes rijden niet kan.

 

Bad Wildheim is bedacht op de plaats van Bad Wildbad. De lijn naar Karlsruhe is verzonnen. Die naar Pforzheim bestaat werkelijk.

Gereden wordt in verschillende perioden, die wel in elkaar overlopen, maar niet door elkaar lopen:

1960 - de ratjetoe aan vooroorlogse wagons en vooroorlogse stoomlocs, elocs en dloccs

1970 - de zilverlingen en de klassieke werkpaarden (E10, E40, V100, V160 e.d.)

1980 - de turqois/beige periode

1990 - de nieuwe kleurstellingen mint/wit, blauw/wit 

Personenvervoer van en naar Pforzheim/Stuttgart 06:00-23:00u

Om het uur een stoptrein tussen naar Pforzheim - 4 wagenstel in de spits en 3 daarbuiiten

Om de 2 uur een intercity via Pforzheim naar Stuttgart - 4 wagenstel

Personenvervoer van en naar Karlsruhe 07:00-22:00u

Om het uur een stoptrein - 3 wagenstel in de spits en 2 of railbus daarbuiten 

Goederenvervoer van en naar Pforzheim

1 trein per dag voor lokale bedrijven en gedeeltelijke doorvoor naar buurtrgemeente op de lijn naar Karlsruhe  

1 posttrein

1 trein optionele naar overslagbedrijf in buurtgemeente

Rangeer mogelijkheden

Kopmaken van treinen

Distributie en ophalen goederenwagons::

- loods voor ijlgoederen

- laad en losstraat

- brandstoffen handel (stookolie en kolen)

- raifeisenloods en graanopslag

- zagerij

- brouwerij

- verffabriek

- doorvoer naar bedrijven in buurtgemeenten

Bijzondere treinen:

- ingehuurd gelegenheidsvervoer

- uitwijkende treinen bij stremming oo de lijn Pforzheim-Karlsruhe